jpgFeature/sdesk 696 implement raw brick http
FAQ

FAQ

De pagina "Veelgestelde vragen" (FAQ) van Ellab dient om gebruikers antwoorden te geven op vragen die zij hebben over Ellab als bedrijf en / of de oplossingen ervan. De vragen en antwoorden staan in de onderstaande categorieën. Voor meer informatie over de producten en oplossingen die Ellab aanbiedt, bezoekt u de productoverzichtspagina of gebruikt u onze productzoeker om het product / de producten te zoeken.

Algemeen Bedrade systemen Wireless Systems Software Calibration
Algemeen

Algemeen

Waar kan ik de Ellab validaite systemen aanschaffen?
Ellab wordt wereldwijd vertegenwoordigd door filialen (directe verkoop) en distributeurs - meer gedetailleerde informatie is te vinden op onze Contact-pagina.

Hoe kan ik / we product training ontvangen?
U kunt deelnemen aan de Ellab Academy, die meerdere keren per jaar wordt gehouden in Denemarken en een aantal andere landen.

Welke garantie biedt Ellab?
Ellab biedt standaard 2 jaar garantie op de meeste apparatuur, mits deze op de juiste manier wordt gebruikt. Neem voor meer informatie contact op met uw lokale Ellab-vertegenwoordiger voor onze algemene voorwaarden.

Welk type systeem past het best bij mijn specifieke toepassing: bedraad of draadloos?
Of het nu gaat om bedrade thermokoppels of draadloze dataloggers is een kwestie van kosten, de veelzijdigheid die vereist is, tijdwinst, technische mogelijkheden en persoonlijke voorkeuren. Daarom raden we aan dat u contact opneemt met uw lokale Ellab-vertegenwoordiger voor verder advies.


Kan Ellab een systeem bieden dat bedrade en draadloze eenheden combineert?
Ja, onze ValSuite™ -software werkt met beide, afzonderlijk of in dezelfde sessie. Gegevens kunnen worden gemengd tussen het E-Val™ Pro bedrade systeem en TrackSense® Pro draadloze loggers, op voorwaarde dat het bedrade systeem het eerst is gestart. Het is ook mogelijk om bepaalde thermokoppels samen met een speciale TrackSense® Pro-sensor te gebruiken - of sluit een TrackSense® Pro-sensor aan op de E-Val Pro-module met behulp van de Sensor Interface-optie.

 

Waar vind ik de instructievideo's en introductievideo's van de apparatuur?
Alle video's van Ellab kunt worden u vinden op onze YouTube-kanaal- of video-pagina.


Levert Ellab op maat gemaakte fittingen?
Ellab denkt graag met u mee over opmaat gemaakte fittingen. neem contact op met een van onze verkopers om te kijken wat er mogelijk is.

Bedrade systemen

Bedrade systemen

Hoe lang is de batterijcapaciteit voor het E-Val Pro bedrade systeem?
De E-Val ™ Pro heeft een batterij van 8 uur. Lees hier meer over de E-Val ™ Pro-specificaties

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik tijdens een studie de stroom verlies?
De E-Val ™ Pro-module is uitgerust met een back-upbatterij van 8 uur. Als de back-upbatterij echter ook op is, worden alle gegevens in het E-Val Pro-geheugen opgeslagen voor latere toegang.

Wat is de beste methode voor het uitvoeren van pre / post-verificaties op thermokoppels?
Omdat thermokoppels nogal gevoelig zijn voor drift in de tijd, is verificatie vaak vereist. Dit kan worden bereikt met behulp van de ValSuite™ -softwarefaciliteiten in combinatie met een opstelling met een droogblok en referentie van de Ellab-temperatuurstandaard (ETS).

Voor een eenvoudige verificatie kunt u ook een pooltest uitvoeren, waarbij thermokoppels met elkaar worden vergeleken in een stabiele omgeving.


Kan het E-Val Pro bedrade systeem worden gebruikt zonder verbonden te zijn met de software of voeding?
Ja, de E-Val ™ Pro heeft een ingebouwde 8-uurs batterij, kan tot 10 afzonderlijke sessies opslaan en heeft een geheugencapaciteit die in totaal 11,5 miljoen gegevenspunten kan bevatten.


Wat is het maximale aantal sensoren dat in een enkele studie kan worden gebruikt?
Het is mogelijk om maximaal 3 E-Val ™ Pro-modules tegelijkertijd te gebruiken - dit betekent in totaal 120 sensoren tegelijkertijd.

Is het mogelijk om andere meetparameters dan alleen temperatuur toe te voegen aan het E-Val Pro bedrade systeem?
Ja, de E-Val ™ Pro-sensorinterface is ontwikkeld voor elke TrackSense® Pro-datalogger-sensor om verschillende extra parameters voor het bekabelde systeem te ontgrendelen.

Wireless Systems
Wireless Systems

Can the Wireless Data Loggers be submerged in all kinds of liquids?
The Ellab data loggers consist of AISI 316L stainless steel and are IP67 classified.  They can therefore tolerate to be fully immersed in water, oils and several other liquids. Contact Ellab if in doubt.

How long does the batteries last and where can I purchase more?
That depends on the type of logger/battery. The battery time of a Micro logger is around 75 hours, while a Frigo logger can reach up to 3000 hours. Batteries are special due to the high temperature requirements, these can be purchased at all the Ellab distribution channels around the world.

What happens if/when a data logger runs out of battery?
The battery manager in the ValSuite™ software is very sophisticated and will alert you in due time before any battery is drained. Before starting a session, you can perform a battery test which will show you the current battery status. Should it happen that a logger runs out of power during a process, the memory will still contain all the valid data obtained before the controlled shutdown took place – simply replace the battery and retrieve the data.

How can I figure out which firmware is currently running on my logger?
The ValSuite™ software contains a Firmware Manager where the current firmware version is listed together with the latest – use the firmware update tool provided along with the software to update accordingly.

Can I recharge the TrackSense® Pro batteries - and can I use other batteries than the ones purchased from Ellab?
To ensure the best possible performance of our data loggers, Ellab uses the latest battery technologies available on the market. Ellab’s lithium batteries have individual serial numbers and are not rechargeable.

In the case of using non-original batteries, users who attempt this run a high risk of severely damaging the equipment and immediately losing their factory warranty.

What happens if a logger is heated beyond the 150 °C limit?
The maximum temperature that the Ellab logger battery can withstand is 150 °C. Should an application require higher temperatures, a line of Thermal Barriers are available to protect the logger from overheating.

Software
Software

Is ValSuite™ FDA 21 CFR Part 11 compliant and validated according to GAMP?
Yes, the ValSuite™ Pro version is fully compliant with FDA 21 CFR Part 11, offering Electronic Signatures, Access Manager and Audit Trail as required. In addition to that, ValSuite™ Pro operates with a database structure that prohibits any manipulation of raw data.

Other versions of the software are however not FDA 21 CFR Part 11 compliant.

Do you offer any ValSuite™ software support?
Ellab does offers software support, simply go to our support page and request a Call-Back

Where do I find the newest version of ValSuite™?
New updates are available from the Ellab distribution channels, typically for a small fee. 

Is the software for stand-alone use or can I have multiple client-users connected to the same database?
The ValSuite™ Pro software is both for stand-alone use (2 floating licenses for 2 PC’s are included) and server installation.

More licenses can be purchased should it be required.

How many licenses am I allowed to use?
When you buy a system, you will get 2 floating licenses (not permanently attached to your 2 PCs). The person in charge of your investment project (IQ Manager) will receive an activation key via email.

How often do I have to update my software?
You do not necessarily have to update your software, unless, of course, the old software is no longer compatible with e.g. your new PC – but if you do decide to upgrade the software through an update, start by requesting the Change Control document to see if the changes are applicable to you. 

Is the ValSuite™ software compatible with Windows 10?
Yes, all Ellab’s software are Windows 10 compatible. 

Calibration
Calibration

Are accredited calibrations (ISO 17025) available?
Ellab is DANAK accredited with traceability to NPL, NAMAS and SP. We offer accredited calibrations according to EN17025 and provide certificates that includes uncertainty budgets.

How often should equipment factory calibrations be performed?
We recommend that equipment is factory calibrated at least once per year to ensure the utmost precise accuracy.

Where are calibrations performed?
Factory calibrations are offered at all Ellab affiliates around the world – some even offer accredited calibration services.

User calibrations are a part of the ValSuite™ software and can be performed on site by skilled operators. This is provided that calibration equipment is available.

Can I calibrate and adjust the E-Val™ Pro thermocouples?
Yes, the calibrations/adjustments are stored in the USB plug of the thermocouples. This allows you to prepare and calibrate extra thermocouples that can be used as replacements.

Can we perform calibrations locally – and where are the calibration offsets stored in the TrackSense® Pro data loggers?
Yes, full-, semi- or manual calibration routines are embedded in the ValSuite™ software and together with the full ID/serial number, the calibration info is stored in the database.

When requiring a recalibration of the E-Val™ Pro module, is it necessary to return the whole unit?
No, it is only necessary to return the sensor array(s) to an Ellab calibration facility. These facilities are available in several locations around the world. Contact your local Ellab representative for futher details. 

How long would it take for my equipment to be calibrated at Ellab (turn-around time)?
The normal turn-around time for recalibration is a maximum of 15 working days. A 5-day quick service is also available for urgent cases. 

Does Ellab offer calibration equipment?
Ellab offers a full line of LiquiCal calibration baths and Dry Blocks. Which will form a complete calibration setup for temperature calibration once combined with our Ellab Temperature Standard (ETS).

In addition to temperature, Ellab also offers an nVision pressure calibrator.

Is it possible to access my certificates digitally - perhaps via ValSuite™?
Calibration certificates that are issued after December 2016 can be accessed via the Ellab Cloud for users that have ValSuite 5.0.X or later. If this is not the case, a copy of the certificate can be purchased from Ellab, should the original be lost.

Contact us

If the FAQ left any questions unanswered, do not hesitate to contact us with any further questions. Simply fill out the contact form below and we will get back to you as soon as possible.

*Mandatory

Meer informatie
Newsletter Sign up

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with that, but you can opt-out if you wish.

Read more.
Close